my love for you is a journey..starting at forever and ending at never

Wednesday, April 11, 2012

bulan membaca

maybe boleh la saya angkat april ni sebagai bulan membaca bagi saya..utk bulan ni aje saya dah beli 8 novel..sekejap abis satu buku..continue buku kedua pulak..break sekejap menyiapkan profil sekolah..buat profil ni kena concentrate, so tak mau terkejar2 nak baca novel..baca novel pun kena fokus jgk..tak mau sedang baca dok pikir profil..n now profil sekolah ke sudah hampir siap..so teruslah ngan kempen marilah membaca itu..hampir kesemua novel itu saya beli online through Kaki Novel n Karya Seni..antara buku yang saya beli bulan ini:
1. Maaf Jika Aku Tak Sempurna- by Acik Lana..saya suka novel ni..coz saya dah follow novel ni di online tahun lepas..Acik Lana ni junior saya di sekolah menengah dulu..bekas anak murid cikgu osman johar dah jadi penulis popular..credit to u acik..me tak sabar tunggu novel ketiga dia..KALAU MMG HARUS BEGITU pulak disember nanti.
2. Isteri Separuh Masa - by Suri Ryana..yg ni pun sama..saya dah baca online tahun lepas..takde kerja kan..cuti sekolah bulan 12, dok mengadap laptop..layan novel online..mmg menanti novel ni keluar..bila dah baca, novel ni dikira ok lah..sangat light gitu...
3. Calon Jodoh Untuk Adik - by Areila Sahimi..kira boleh jugak la..sesuai utk isi masa lapang coz jalan cite dalam novel ni sangat simple..nak kat org tu..org tu taknak..bila dah nak tunang, lari..pastu pujuk...pastu yg lelaki sambung belajar..pastu balik mesia..then kawin..abis!
4. Bukan Cinta Biasa - by Izzul Izzati..tak baca lagi novel ni..coz jiwa saya terpanggil nak baca novel Calon Jodoh untuk Adik dulu..tp kerani sekolah saya ckp best..
5. Sebenarnya Saya Isteri Dia - by Zura Asyfar..novel ni pun saya dah baca online last year..oklah..suka gak cite ni walaupun yg heroin digambarkan tua 4 thn dari hero...tak peduli lah itu semua..janji jalan cite tak boring..i like cite yg pujuk memujuk ini..:)
6. Ajarkan Aku Setia Cinta- by Antasya Balkis..waduhhh..boring bangat novel ini..tp kalau org yg membaca itu seorg yang penyabar..mungkinlah sukakan novel ni..but not me..saya tak suka jalan cite yg banyak ngat pancaroba ni..tapi khatam jugalah saya bacanye..
7.Cinta SiIkan Buntal dan Kambing Liar - by Muliati Abdul..macam tak percaya je saya beli novel ni..hahaha..macam bebudak je rasenye..hahaha..saya pun tak tahu kenapa tangan saya mencapai novel ni tadi..maybe sebab saya terdengar ada seorg kakak yg lebih berumur dari saya suggest buku ni pada kawan dia..telinga mendengar dan tangan menjalankan tugasnya..:)hehehe..baru beli tadi, so tak sempat menjengahnya malam ni..maybe besok..
dan pada malam ni, sekali lagi suami saya yg baik hati, budiman, kacak, hensem, semuanyalah...hehehe..telah mengorder sebuah lagi novel secara online utk saya...so,novel yg ke
8. Love You Mr Arrogant - by Aliesha Kirana..pun saya dah baca separuh jalan citenya di online..sehingga bab yg saya baca tu, macam ok je..tp tak tau la ending nye..
sekarang ni, saya lebih suka novel yg tidak terlalu berat..n tidaklah terlalu sempoi..kiranya semua novel kat atas tu kecuali satu tu aje..yg lain semua sesuai dgn jiwa saya yang semakin lanjut usia ini..novel yg ada conflict rumah tangga lagilah saya elak..tak mo stress!!chill yo.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...