my love for you is a journey..starting at forever and ending at never

Saturday, March 17, 2012

Universal Studios Singapore..Apa yang ada disana?

Dari website n blog yg dah saya baca sblm ni, macam best je USS ni..sebenarnyaaaaaa..mmg super duper BESTTTT!!hahaha…full of excitement…ada 7 zones kat dalam tu..memula sekali masuk je admission gate tu, dah masuk Hollywood zone..then, boleh pilih la nak ke Madagascar dulu ke or ke  New York dulu..diingatkan, kena ambik map dulu ye kat pintu masuk tu..sgt2 membantu.
Studio Guide


Hollywood Zone: kat sini me bergambar ngan Woodywoodpecker..and  kungfu panda..semuanya secara kebetulan..kitaorg lalu je, character ni keluar..nak kena beratur ye bergambar ngan deme2 nih..macam saya ckp td, saya tak perlu beratur panjang coz kami lalu je area tu, benda alah tu pun keluar..ada time jugak characters ni akan keluar..kira nasib jelah sape yg sempat.






 Kat sini jugak ada UNIVERSAL STUDIOS STORE..kat sini lah kalau nak beli souvenir, semua ada..sedia duit saje..money changer pun ada dekat area ni, tak ingat dalam kedai apa..



kat outlet ni lah ada money changer..tu hah..mamat kat belakang tu!!

Madagascar Zone: zone kedua  yg saya lalu..hujan pulak hari ni..tp jgn risau..ada bj hujan di jual dekat area madagascar ni..S$1 for kids and S$3 for adults..so kami beli nak elak lencun..kat sini pun, time kami sampai, tak ramai org lagi..so tak perlu menunggu lama utk naik bot masuk dalam gua..A crate Adventure namanye…sepanjang dalam gua ni adalah characters Madagascar keluar..tak berapa best sgt la..biasa2 saje..kat sini pun kalau kena waktu yg betul, ada Madagacar boogie show..dan kebetulan kami lalu, deme baru nak start show tu n me dapat la bergambar ngan Alex the Lion!!anak aku takut..mak dia yg over!!



pastu kami naik King Julien’s Beach Party-Go-Round…aiman suka..kami layan je lah..

Far-far Away Zone: kat sini ada 4D shrek show..wajib tengok ye..mmg best sesgt..kat dalam show tu, kita boleh rase air terpercik kat muka kita, spider jatuh atas peha, byk lagi la..hahaha..anak aku menangis ok..dia sgt takut..mama ngan ayah dia bukan main gumbira lg nengok show tu! Yg ni pun kebetulan,lalu je kat depan castle tu, staff dia ckp, hurry up, the show will start in 5 minutes..berlari kami 3 beranak nak nengok show tu..hahaha..tp sgt berbaloi!! Cuma nasib kurang baik, Shrek and Princess Fiona tak lalu time kami kat area ni..yang ada Puss In Boots saje.
 kat dalam castle tu lah ada 4D shrek show

Lost World Zone : area ni ada Waterworld..remember guysss..dont miss this live action stunt ok..mmg best!!siap ada effect bagai..kagum sgt!!aiman suka nengok live action gini..tp hati-hati ya, jgn duduk kat area “splash zone”..mmg lencun la basah..tp kalau mmg saje2 nak kena air, dialu-alukan lah..





lepas tu kami naik dino soarin..boleh la utk menghiburkan anak. Jalan dalam2 sikit, jumpa telur dino ni..boleh la bergambar dlm telur yg menetas ni.
saya suka gambar ni..nampak sikenit saya cute!

Ancient Egypt Zone: kat sini mcm kat mesir..ada Treasure Hunter..ramai queue..so kami skip je lah..hubby masuk dlm Revenge of the Mummy…woooo, rupenya ala-ala roller coaster tp indoor..nasib baik gue ngan anak tak queue..kalau tak, mau gugur jantung!!Kat area ni ada prayer room ye..
Sci-Fi City Zone: Kalau nak tgk Transformers:The Ultimate 3D Battle, kat sini lah..hubby saya jugak yg naik sensorang, kenapa saya tak ikut? Coz saya taknak mencederakan jantung saya!!hahaha..aku gayat wehh..tp hubby ckp, kat sini lah yg the best dalam USS nih!!so, sesiapa yg tahan dan kuat semangat, bolehlah mencuba..Kat sini saya cuma naik Accelerator saje…memula penin la jgk, tp lama2, ok..tgk aiman dah naik pucat muka dia..hahaha..anak aku ni semua dia takut!!
accelerator


kat area ni jgk la kalau ada sesiapa yg berminat nak naik roller coaster..but again, not for me!Battlestar Galactica Cylon n Human namanye..silalah kalau berani ye..
 Yg warna biru tu CYLON dan yang merah HUMAN


bergambar ngan kereta feveret dia..

Last sekali, kita akan jumpa NewYork zone..kat area ni, sgt cool…org pun tak ramai sgt..ada yellow cab. Bergambar 2-3 keping kat yellow cab ni and bila 2nd round lalu area ni ada dance show dari kump apa ntah..lepak2 kat depan diorg, aiman kagum nengok stail diorg dance,aku pun kagum sebenarnya..crowd pun sporting, tu yg nampak show diorg ni best..ada tourist from India ni siap buat free style dance..apalagi, dia siap joget tarian dialah…mmg fun!!

 aiman sangat kagum dgn dance tu..

tourist from India tunjuk bakat menari dia..

bila jalan kedepan lagi, akan jumpa semula area Hollywood yg memula td tu…nak pusing dlm USS 10 kali pun boleh…kalau mampu lah..me cuma pusing 2 kali saje..itupun gaye mcm nak pengsan dah..dari pukul 10.30 sampai pukul 7.00pm..after 7, area Hollywood je yg masih buka..area lain semua dah tutup.
Pukul 9.00pm, coach pun sampai dan kami berlepas balik ke hotel semula…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...