my love for you is a journey..starting at forever and ending at never

Monday, May 23, 2011

jangan mudah bersangka buruk...

perihal sorang 'kawan' saya yg tk perlu disebutkan nama...haruskah saya memanggilnye kawan selepas dia berburuk sangka pada saya???saya confius skjap..awok tu setiap pagi mengaji...baca yassin tp adakah begitu peribadi awak...jgn la mudah sgt nak berburuk sangka pada saya...jangan terus ke conclusion..mengingatkan utk diri sendiri juga...kekadang bila pikir, sedih gak tanggapan dia begitu teruk pd saya...tp bila pikir lagi,kenapa dia tidak menggunakan akal yg dikurniakan dgn betul...jgn la terlalu mengikut hati...jgn byk sgt beremosi...syaitan akan sentiasa gembira bila hati dan akal sentiasa negatif...cubalah positifkan diri anda wahai sahabat sesama Islam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...