my love for you is a journey..starting at forever and ending at never

Wednesday, May 16, 2012

-selamat hari guru-

Alhamdulillah...sudah 9 kali saya dapat meraikan sambutan hari guru nih..suka banget deh bila tiba tarikh 16 Mei ni..saya mmg tak sabar nak nyanyi lagu ngetop..lagu Kami Guru Malaysia..lagu feveret eveh!!utk sambutan kali ni, kami decided nak buat ala padang pasir/ arabian sket..so, cekgu-cekgu perempuan adalah yg berabaya bagai kan..yg tak de abaya, pakai jelah jubah moden..kira ok lah tu..ada kawan-kawan ku ini sangat sporting..sanggup meredah online..hunting for abayas..syabas uolls!! next year kita hunting for bollywood style pulak ye..:)
me bersama mak arab wannabe...pemenang bagi pakaian mengikut tema..congrats my dear sis.:)
me n my good friend ever..kak huda aka bizneswoman terhebat alaf ini..:)



terpaksa crop gambar coz me lupa nak ambik gambor sensorang..

 utk sambutan hari guru kali ini, kami cekgu pompuan ni dah ready sesiap practise choral speaking..coz kami tak mau jadi mcm tahun lepas..mmg tak ready ape-ape..tp cekgu lelaki kenakan kami..suruh naik jugak pentas nyanyi..punyalah malu time tu..macam badut pun ada atas pentas..huhahuha..hish!!memalukan sungguh..so kali ni, kami pun dah byk kali practise..kira ngan confidentnye naik ke pentas..and finally..we made it!!thanks to my dear friend Aida n Mairani..mmg kalau takde deme, mmg tak jadi choral speaking ni..walaupun ramai yg tak mo join this choral speaking, (deme malu..ntahlah, aku pun tak paham apa yg nak dimalukan sangat..stakat pegang kertas n bukak je mulut)..tp kami masih mampu buat jugak persembahan hari guru tahun ini...yg geramnya..cekgu lelaki, takdak buat persembahan pun tahun nih...ini tidak adil..tidak adil!!
 abis je 'show' kami..tibalah ke acara seterusnya...hadiah utk cekgu-cekgu..mak aihhh..gue terkezut ye..tentiba tercalon utk kategori guru aksesori menawan..gaye mcm banyak je aksesori aku kan!!..takde makna ok..haha..aku rase aku lah yg paling humble sekali dikalangan calon-calon yg dipertandingkan..tp Alhamdulillah..di mata budak maybe cekgu dia ni banyak aksesori kot..hehehe..so me naik la pentas ngan muka yg merah pijar.. ngambik hadiah..:)


 then, kami pun break jap..makan-makan..lepak-lepak n bermulalah acara tukar-tukar hadiah sesama guru perempuan...acara yg mmg kita org nantikan setiap tahun..cuma tahun ni, saya kureng beria sikit coz peristiwa tahun lepas masih kuat di ingatan saya..it really hurt me ya!! masa cabut undi, dok doa...dpt lah hadiah yg molek-molek sket tahun ni...hehehe..hadiah nye molek sangat..jenama Tupperware lagi..tapi...ada tapinya...ada 10 hadiah yg sama n wrapping paper pun semua sama..frust ok!!kalaulah kat kedai cuma ada satu je wrapping paper, gue pun paham..tp zaman serba canggih ni jgn la buat cam gitu ye...so,dalam bilik guru perempuan ni kami berlapanlah insan terpilih utk dapat hadiah tersebut...pecah perut aku gelak tau..dah jadi bahan lawak pulak dah!
tersenyum lebor kami dapat hadiah serupa ituuuu!!

hadiah penyejuk hati..bebudak bagi hadiah ni kat semua cekgu..suka sangat ok!
ok..untuk suami saya..cikgu aswadi...a.k.a. sifu saya..or my mentor..or my troubleshooter..u mean everything to me..setiap teguran abang sangat-sangat saya hargai..terima kasih abang kerana sentiasa membimbing saya..sentiasa menyokong saya..sentiasa menyelesaikan masalah saya..abanglah penguat semangat saya untuk terus berjaya..selamat hari guru abang!...
saya hadiahkan ini untuk mentor saya yang hebat ini...harapannya, bila dia stress buat kerja..pandang je muka gue kat frame tu, bertambah lah semangat dia utk buat kerja-kerja data dia tu..:)

ok..cukup dulu stakat ni..HAPPY TEACHER'S DAY TO ALL TEACHERS IN MALAYSIA!!










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...