my love for you is a journey..starting at forever and ending at never

Sunday, September 04, 2011

Usah Menangis Sayang..

memula sekali, ini adalah novel yg dah lama saya beli, tp peram utk buat stok raya..nampak macam tak best je,tp bila dah baca, saya rasa, inilah novel terbaik dalam koleksi saya!!sangat kagum dengan penulis novel ini yg bisa buat saya nangis, then senyum then nangis lagi..tajuk novel, usah menangis sayang, tp saya lencun menangis,sampai suami saya pelik..hehehe..sori abg, terlebih emosi!!mana tak sebak, si hero berkahwin dgn si heroin tanpa ada rasa kasih dan sayang, si heroin berkorban seluruh hidupnya demi menolong seorang sahabat baiknya..lepas berkahwin, hero n heroin langsung tidak pernah serasi,then akhirnya heroin digantung tidak bertali..selepas 2 tahun,si hero pulak, disahkan mengidap lung cancer..saat si hero bertarung melawan penyakit ini,si heroin datang utk menebus segala kesalahan terhadap suaminya..memohon segala kemaafan atas dosa yg telah dilakukan..
antara ayat yg sangat menyentuh hati saya..."suami kita bukan milik mutlak kita. Dia hanya dipinjamkan saja kepada kita. Di akhirat nanti, barulah dia menjadi milik kekal kita tapi kita kenalah taat setia pada suami kita supaya kita boleh menjadi bidadari di Syurga nanti."
membaca novel ini, membuatkan saya lebih menghargai sebuah perkahwinan,menghargai insan yang paling saya sayang..suami saya!!!

2 comments:

  1. terima kasih atas review zetty. Saya sgt terharu sbb zetty suka jalan ceritanya. Izinkan saya untuk kongsi review zetty

    ReplyDelete
  2. Wah...tak sangka kak aini marisha ada komen kat sini..yeay...hehehe..saya mmg suka novel akak ni n dah pun promosi ke kwn2 saya..derang pon lencun baca novel ni...anyway, teruskan berkarya ye kak..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...