my love for you is a journey..starting at forever and ending at never

Monday, June 27, 2011

penyakit dengki...parah!!

DENGKI???
1.bila berkawan, jgn ada yg berperasaan dengki ye..hati kena bersih :)
2.bila ada kawan dapat APC(anugerah perkhidmatan cemerlang), tolong le jgn sesekali ckp, "macam mana dia boleh dpt APC yek?aku yg lebih teruk kerja ni pun tak dapat lagi"...pastu buat muka mcm tenuk!!dah rezeki org tu nak buat mcmana kan..
3. kalau member ada beli handbag baru ke, gelang emas baru ke...puji le kawan anda itu kerana kalau anda buat muka mcm cencurut, mmg nampak ngat anda cemburu...tp puji tu kenalah ikhlas yek..hati kena bersih!!
4.bila kawan anda ada rezeki duit terlebih sket, jgn la duk ckp, "patut le boleh beli macam2...anak sorang"...woi, aku murah rezeki bab duit2 ni...tp ekau murah rezeki tang anak...anak rezeki yg paling berharga tau..patut bersyukur dgn apa yg kita ada ye kawan..
5.aku dengki ke kalau org duk ckp kat aku..."wei...aku dah mengandung..hehehe"(sambil tergelak2)*adakah tergelak2 tu utk buat aku dengki?no...no...no...aku tak pernah ada rasa dengki ke jeles ke atau sama waktu dengannya..dah itu rezeki ko kan..rezeki aku blom sampai lg.. aku sentiasa ingat setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya...kesiankan kat org tu misi utk membuat aku jeles tak kesampaian..coz aku bukan seorg PENDENGKI!
sebab penyakit DENGKI ni lah...hati saya jadi tawar nak berkawan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...